Mijn werk

Ik heb een groot hart voor evenementen. De aanloop er naartoe, de spanning tijdens de opbouw, de eeuwige reuring, de reactie van gasten èn de organisatie, ècht naar een hoogtepunt toewerken! 

Maar ervaring leert dat in dat hart ook een plekje is gekomen voor interim communicatie-trajecten. Juist omdat er zoveel raakvlakken zitten tussen de twee. Denk aan; projectmatig werken, ontlasten van tijdelijke collega’s, kennis en expertise delen waar deze (tijdelijk) ontbreekt. 

Paardensport zal voor altijd een plek in mijn hart behouden. Geweldig vind ik die combinatie van evenementen en topsport. 

Mijn Gemeente Dichtbij

Gemeente Sint-Michielsgestel & Boxtel | Maart - September 2021

Tijdens dit interim-traject heb ik mijn collega’s van team Communicatie ondersteund in hun werk. Mede door het maken van de pagina’s met gemeentenieuws voor de lokale kranten. Het schrijven en herschrijven van berichten voor sociale media, de krant en de website. Daarnaast beheerde ik de algemene mailbox van het team Communicatie waarin vragen van zowel binnen als buiten de organisatie aan het team binnenkomen. Ik zette vragen van de pers uit bij de juiste collega in de organisatie en beantwoordt de vragen binnen de gestelde deadline. Verder leverde ik waar nodig een bijdrage aan de rampenbestrijding en crisisbeheersing.

Hack4Care

Juli - november 2020

Op advies- en deels uitvoerende basis voor gemeente Apeldoorn een Hackathon georganiseerd. Vraagstuk was om een plan te bedenken waarmee Apeldoorn beter op de kaart werd gezet als IT-stad. Dit gericht op studenten en young professionals die na de locale opleidingen vaak naar de randstad trekken voor hun verdere carrière.

Concept, conceptontwikkeling, aansturen stakeholders, en uitvoer kwamen hierbij voor mijn rekening. Daar bovenop kwam door Covid-19 nog het nodige verandermanagement kijken. Het event ging van live naar digitaal, naar hybride.

Hack4care
Afgelopen najaar heb ik met veel plezier samengewerkt metLinda rondom de hackaton. Betrouwbaar, accuraat en energiek zijn de woorden die bij Linda en haar werk passen. Ik zou haarzeker aanbevelen als event manager!
Suzanne Welbergen
Relatiemanager bij Gemeente Apeldoorn
Linda heeft een meer dan waardevolle bijdrage geleverd aan onze succesvolle hackathon Hack4Care in november 2021. Een echte doorpakker, organisator en vasthouder. Apeldoorn IT was heel blij met haar inzet.
Harrie Van Leeuwen
Organiseren en adviseren voor Apeldoorn-it

Belgium Dressage Events

2019 tot heden

De accommodatie de Azelhof staat bekend om haar geweldige voorzieningen en de vele internationale springwedstrijden die er worden georganiseerd. De organisatie heeft als missie gesteld om ook de internationale dressuurtop naar Lier (België) te halen om van de prachtige voorzieningen gebruik te maken. 

In 2019 ben ik benaderd voor secretariële ondersteuning en mee te denken om editie 2020 naar een hoger niveau te tillen. In 2020 is dit ondanks de corona-perikelen uitgegroeid tot een Belgisch Kampioenschap en is het event in zeer beperkte tijd tot een groot succes gekomen. Op naar nog meer succes voor de toekomst.

Wat begon als secretariële ondersteuning is uitgegroeid naar volledige ondersteuning van de gehele organisatie. Linda is een ware eventmanager met een groot hart voor paardensport. Voor ons een gouden combinatie.
Wim Verwimp
Directeur BDE

Hoogheemraadschap

Mei-nov 2019

Op 7 oktober is door minister van infrastructuur en waterstaat, Cora van Nieuwenhuizen de nieuwe rioolwaterzuiveringsinstallatie te Utrecht geopend. Later die week op 12 oktober vond de publieke opening plaats. Een bijzondere klus, met velen belangen en stakeholders. Denk hierbij aan Rijkswaterstaat, bouwbedrijven, het Hoogheemraadschap, die hebben gewerkt aan een vooruitstrevend prestige project

Een complex communicatie-traject. De omwonenden, die jaren lang te maken hebben gehad met geur- en geluidoverlast van de oude installatie en bouw van de nieuwe installatie. En de medewerkers die met de bouw en hun medewerking hieraan hun eigen baan overbodig zien worden. Een omvangrijke maar prachtige klus!  

75-jaar Peek BV

Oktober 2021

Bouwbedrijf Peek bv bestond 75 jaar in 2020. Hier heb ik een concept voor uitgewerkt waarbij we dit tweemaal konden vieren. Een keer voor zakenrelaties en een keer voor (oud) personeel. Helaas gooide Covid-19 roet in het eten en is het feest uitgesteld tot oktober 2021. 

Toen het eindelijk zover was, is de grote overslagloods van het bedrijf onherkenbaar vermomd tot ultieme feestlocatie. Personeel herkende het niet terug en hebben genoten van het feest! 

 

We waren al aan de voorbereidingen bezig om ons 70-jarige bestaan uitbundig te vieren. Het liep allemaal anders. Maar op 9 oktober 2021 bijna 1,5 jaar later hebben we alsnog een ongelooflijk mooi feest gehad. Op ons eigen terrein was onze eigen bedrijfsloods helemaal omgetoverd tot een uitzinnige feestlocatie. Aan alle details was gedacht een goed aangevulde bar, een met heerlijke eten ingericht buffet en zeer gastvrije en vriendelijke medewerkers. We willen Linda Peek van LP Management heel hartelijk bedanken voor de enorme organisatie van dit alles, waardoor wij ontzettend hebben kunnen genieten van dit spetterende feest.
Elise Koot
Controller & PZ Peek bv.

EK Dressuur en springen

Zomer 2019

In de zomer van 2019 waren er maar liefst drie hippische Europese Kampioenschappen in Rotterdam: Springen, Dressuur en Para-dressuur. Voor Rotterdam, met haar 70 edities CHIO, is dit het grootste hippische evenement ooit georganiseerd.

Om alle teams, afkomstig uit meer dan 20 landen, goed te introduceren heb ik de organisatie hiervan voor mijn rekening genomen. Met als resultaat een twee-talige show voor zowel live- als tv-publiek waarin alle deelnemers per boot een warm welkom genoten en het startsignaal heeft geklonken voor het Europees Kampioenschap. 

Een event dat over de gehele week zo’n 50.000 gasten trekt, (inter-)nationale pers met een bereik van 2,1 miljoen kijkers. Samen met het KLM Open en het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort het CHIO Rotterdam tot de top 3 van Nederlandse hospitality events. 

VOLVO S60 ROADSHOW

Mei - juni 2019

Voor de introductie van de gloednieuwe Volvo S60 heeft Louder een concept te bedacht én geproduceerd dat recht doet aan het sportieve en dynamische karakter van het model. Dus bezorgden ze deze opvallende sedan een dito entourage voor zijn introductie aan Nederland.

De Volvo S60 pop-up showroom: een bijzondere vorm van live communicatie! Ik heb hiervoor de uitvoer gedaan. Denk hierbij aan: locatie check, team aansturen, planning handhaven, actief handelen door op te schalen in crew bij succes of te verplaatsen, al dan niet guerrilla, bij mindere opkomst. 

COIFFURE AWARD

Januari - juni 2019

In deze onafhankelijke haarmodefotografiewedstrijd strijden de beste kappers van Nederland om de felbegeerde Coiffure Awards. Het evenement wordt ieder jaar afgesloten met een geweldige gala-uitreiking. Een leger van journalisten, persfotografen en cameramannen staat bij de ingang om vele BN-ers en topkappers op te vangen voor een foto of interview. Vervolgens ontmoeten de kappers elkaar met een drankje en kunnen ze plaatsnemen aan tafel.

Tijdens het evenement worden, naast een enorme show en diner, de felbegeerde Awards uitgereikt aan de beste kappers van Nederland. De hele avond staat in het teken van haarmode en fashion. Een diner en show voor 1.000+ gasten. Ik was verantwoordelijk voor: voorbereiding, uitvoering, site-vorming, communicatie in voor- en natraject en advies.

CHIO Rotterdam

2005 - heden

Al van jongs af aan werk in mee aan de grootste paardensportevenementen van Nederlands. Zo begeleidde ik ooit de toenmalige voorzitster van de Internationale Ruitersportfederatie (FEI), de Jordaanse prinses Haya tijdens ceremonies. Verkocht ik kaartjes bij de toegang. Was ik verantwoordelijk voor de accreditatie en nog heel veel meer.

Zo ook bij het CHIO te Rotterdam. Hier heb ik diverse functies bekleed maar ben ik nu al jaren verantwoordelijk voor de financiële afhandeling van de deelnemers.